Column Left

10 Temmuz 2015 Cuma

İzmir Köftesi Tarif

Sponsorlu Bağlantılar

Sponsorlu Bağlantılar


İzmir Köftesi Tarif
Malzemeler:
1 kilo kiyma
2 tane yumurta
2 sogan
2 su bardagi bayat ekmek ici ben rodondan gecirdim
2 tatli kasik dolu kimyon
1/2 tatli kasik karabiber
3 tatli kasik tuz ama size cok gelirse az kullanin
2-3 cay kasik dolu kekik
11 adet orta boy patates
Üzerine koymak icin:
6-7 adet yesil biber
4-5 adet domates
Sosu icin:
2 yemek kasik dolu domates salcasi
2 tatli kasik tuz size az gelirse yarim tatli kasikmdaha ilave edin
4,5 su bardagi kadar sicak su
Kizartmak icin:
Siviyag lasim
Yapilisi:
Ilk önce bir kabin icine kiymayi alalim ve rododan gecirdim sogani ilave edin ve rododan gecirmis oldum ekmek icini ve yumurtayi ve kimyonu karabiberi kekik ve tuz ilave edin ve yoguralim iyice ve yogurdugumuz köfte harcindan ceviz büyüklügünde parcalar kopartip resimdeki gibi oval sekilde köfteler yapalm ve diger yanda patateslerin kabuklarini soyup resimdeki gibi elma dilimi sekilde keselim ve bir tavaya siviyag ilave edin ve ilk önce patatesleri hafif kizartalim sonra köfteleri onuda hafif kizartalim ve kizarttigimiz patatesleri bir borcama bir patates bir köfte dizin resimdeki gibi ve onun üzerine dilimledimiz yesil biberi ve domatesleri resimdeki gibi dizin ben bir büyük borcama ve bir kücük borcama yaptim ve simdi sosuna gecelim bir tenceye salca ve sicak su ilave edin ve tuzu ilave edin iyice cirpin karistirin sos kaynayinca köftlerin üzerine gezdirin ve önceden isittigimiz 200 derecede pisirin.
NOT:ben cok yaptim yani bir büyük borcam ve bir kücük borcam oldu siz isterseniz yarim kilo kiyma 1 adet sogan 1 adet yumurta 1 su bardagu bayat ekmek ici tuz karaber kimyon kekik kullanin 4-5 pates
sosu icin yemek kasik dolu salca tuz 2 su bardagi kadar sicak su az gelirse birazda ilave edin.
Afiyet olsun.......Esengül Akar Tascekerin Mutfagi'na Teşekkürler

Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar
Hiç yorum yok:
Comments